2020-03-12

Corona/COVID-19: Åtgärder för extra kontorshygien

I rådande kritiska läge kring Coronavirus/COVID-19 har flertal av våra företagskunder efterfrågat utökning av kontorsstädning via våra företagstjänster för att minimera smittspridning. Genom insiktsfokuserat arbete insåg vi att bara öka städtimmarna är fel, utan vi behöver prioritera om hur vi städar, vad vi städar och med vilka medel. Därför presenterar vi nu ett extrainsatt typ av kontorsstäd.
Läs mer / minimera
Desinfektionsstäd för kontoret
Berätta om er arbetsplats
Företagsnamn
Antal anställda
Vad är kontorets adress?
Övrig info (Frivilligt)
Hur får vi tag på er?
Vad händer nu?
Våra renhetsexperter hör av sig till er för att skräddarsy en lösning åt er arbetsplats. Ni förbinder dig självklart inte till något köp.
Laura
Driftansvarig, Pandy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Du kan enkelt boka via telefon och chatt också
Ca
tim hygienstäd dagligen per kontor
För bostäder i denna storlek återkommer vi med offert
Fokuserar på höginteragerade ytor
Begränsar möjlighet för smitta
Högeffektiva och kontrollerade medel
Vanliga frågor
Behöver vi någon utrustning på kontoret?
Nej, vi tillhandahåller både rätt medel och utrustning. Vi kommer främst använda engångsartiklar vid desinfektion för att minimera risk för kontaminering.

Däremot rekommenderar vi att ha handsprit och engångsservetter tillgängliga för era anställda.
Har er personal skyddsutrustning?
Vår personal kommer vidta extra försiktighetsåtgärder, så som noggrann handdesinfektion samt engångshandskar.
Vad använder ni för medel?
För att avlägsna smuts använder vi vanlig såpa och vatten som har bäst effektivitet för det ändamålet. Vid desinfektion används 70% etanol som med rätt behandling dödar upp till 99,999% av de vanligaste bakterierna och avdödar virus.
Vilka åtgärder kan vi göra själva?
Vi rekommenderar att era anställda har tillgång till handsprit, engångsservetter i kök och badrum samt fått korrekta instruktioner hur man tvättar händer noga, undviker onödiga externa möten och håller sina datorer och telefoner desinfekterade.
Hygiensäkra kontoret
1-2 timmar städrutin per dag som går ut på att fokusera på ytor som ofta berörs av många olika människor. Vid desinfektion med 70 % etanol dödar vi upp till 99,999% av de vanligaste bakterierna samt  virus efter att ha städat rent först. Att enbart städa avdödar inte virus, däremot måste smuts avlägsnas från ytor för att desinfektion ska ge kraft.

Varje olika ytor torkas och desinfekteras med engångsartiklar samt engångshandskar för att inte riskera kontiminering ytor emellan.
Exempel på fokusområden vid desinfektion:
  • Dörrhandtag
  • Lampknappar